اتصالتان به اینترنت را بررسی کنید!
چرا طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است؟

چرا طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است؟

header-shape

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو در حال حاضر یکی از ارکان مهم در طراحی وب است. اما اگر طراح نیستید، ممکن است تعجب کنید که این اصطلاح به چه معناست. همچنین ممکن است مطمئن نباشید که آیا وب سایت کسب و کار باید طراحی ریسپانسیو را اجرا کند یا خیر، به خصوص اگر مفهوم آن را درک نکنید.

طراحی وب ریسپانسیو (RWD) به طراحی وبسایت‌هایی برای انطباق با دستگاه کاربر اشاره دارد. هدف این است که یک وبسایت بدون توجه به دستگاهی که در آن نمایش داده می‌شود، قابلیت استفاده و ظاهر بهینه خود را حفظ کند. طراحی وب ریسپانسیو با تطبیق با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، جهت گیری‌ها، طرح بندی‌ها و پلتفرم‌ها به نیازهای کاربر پاسخ می‌دهد. این کار با استفاده از شبکه‌ها و طرح‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، تصاویر واکنش‌گرا و پرسش‌های رسانه‌ای CSS انجام می‌شود.

طراحی ریسپانسیو می‌تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات وبسایت شما کمک کند. این کار سایت شما را سازگار با موبایل می‌کند، ظاهر آن را در دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ و کوچک بهبود می‌بخشد و مدت زمانی را که بازدیدکنندگان در سایت شما می‌گذرانند را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به شما در بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو کمک کند.

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا طراحی واکنش گرا برای وبسایت شرکت شما بسیار مهم است و همچنین از و مزایا و معایب طراحی واکنش گرا که باید قبل از سرمایه گذاری در طراحی مجدد بدانید، مطلع شوید.

چرا طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است؟

چرا باید روی طراحی واکنشگرا سرمایه‌گذاری کنید؟

ما در یک جامعه چند صفحه‌ای زندگی می‎‌‌کنیم. به همین دلیل، مهم است که سایت شما تا حد امکان در دستگاه‌های مختلف قابل مشاهده باشد، زیرا هرگز نمی‌دانید که شخصی از چه دستگاهی برای مشاهده وب‌سایت شما استفاده می‌کند. آمار وب‌سایت‌های واکنش‌گرا نشان می‌دهد که جذابیت برای بینندگان دسک‌تاپ و تلفن همراه عاقلانه است. تعداد بینندگان تلفن همراه اکنون از دسکتاپ بیشتر است و با افزایش دسترسی جهانی به گوشی‌های هوشمند، این تعداد همچنان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، در اوایل سال 2015، گوگل اعلام کرد که سازگاری با موبایل به یک عامل رتبه بندی در الگوریتم های موتور جستجوی آن تبدیل خواهد شد. این بدان معناست که سایت‌هایی که سازگار با موبایل هستند، به طور بالقوه جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو از دست می‌دهند، زیرا تجربه خوبی را به جستجوگران و بینندگان تلفن همراه ارائه نمی‌کنند.

به طور خلاصه، مزایای انتخاب طراحی ریسپانسیو برای وب سایت شما عبارتند از:

- اثربخشی هزینه
- انعطاف پذیری
- تجربه کاربری بهبود یافته
- دستاوردهای بهینه سازی موتور جستجو
- سهولت مدیریت
بیایید نگاهی عمیق به هر یک از این 5 مزیت بیندازیم تا بتوانید در مورد اینکه چرا باید در یک وب سایت واکنش گرا سرمایه گذاری کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

1. اثربخشی هزینه

نگهداری سایت‌های مجزا برای مخاطبان تلفن همراه و غیر موبایل می‌تواند گران باشد. با استفاده از طراحی ریسپانسیو میتوانید با حذف هزینه های پرداخت برای سایت موبایل در هزینه های خود صرفه جویی کنید. شما فقط باید روی یک طراحی سایت سرمایه گذاری کنید تا برای همه بازدیدکنندگان و همه دستگاه ها جذاب باشد.

2. انعطاف پذیری

هنگامی که یک وب سایت با طراحی واکنش گرا دارید، می توانید تغییرات را سریع و آسان انجام دهید. لازم نیست نگران ایجاد تغییرات در دو وب سایت باشید. این انعطاف‌پذیری یک مزیت بزرگ است زمانی که شما فقط می‌خواهید یک تغییر طراحی سریع ایجاد کنید یا یک اشتباه تایپی را در سایت خود برطرف کنید—فقط یک بار باید این کار را انجام دهید.

3. بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری برای صاحبان وب سایت بسیار مهم است. شما می خواهید که مردم سایت شما را دوست داشته باشند و می خواهید استفاده از آن آسان باشد تا آنها را متقاعد کنید که برگردند. اگر شخصی از وب‌سایت شما با دستگاه تلفن همراه بازدید کند و بارگیری آن برای همیشه طول بکشد یا تصاویر شما وضوح مناسبی نداشته باشند، می‌تواند شرکت شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد.

هیچ کس نمی خواهد با مکانی غیرحرفه ای تجارت کند. اما طراحی واکنش گرا که تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه می دهد، می تواند به متقاعد کردن افراد کمک کند تا به شرکت شما فرصت بدهند. از آنجایی که بزرگنمایی و پیمایش حذف خواهد شد، محتوا را می توان سریعتر مشاهده کرد و تصور کلی که بازدیدکنندگان دارند بسیار مثبت تر خواهد بود.

چرا طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است؟

4. دستاوردهای بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، استراتژی است که توسط بسیاری از شرکت ها برای کمک به ارتقای خود در رتبه بندی صفحات جستجوی گوگل استفاده می شود. هرچه به قله نزدیکتر باشید، شانس بیشتری برای یافتن مشتریان احتمالی وجود دارد.

طراحی ریسپانسیو می تواند به سئو کمک کند زیرا همانطور که گفته شد گوگل به وب سایت هایی که سازگار با موبایل هستند ترجیح می دهد. در ترکیب با سایر عوامل سئو، پاسخگویی می تواند به شما کمک کند تا نتایج موتورهای جستجو را افزایش دهید.

5. سهولت مدیریت

اکثر کسب و کارها، به خصوص مشاغل کوچکتر، زمان زیادی برای به روز رسانی یا تازه کردن ظاهر وب سایت خود ندارند. اما به جای نیاز به استخدام یک طراح برای رسیدگی به تمام جنبه های وب سایت شما، طراحی واکنش گرا به شما این امکان را می دهد که تغییرات را خودتان، سریع و آسان انجام دهید.

علاوه بر این، تنها با یک وب سایت، مدیریت سایر عناصر بازاریابی شما بسیار آسان تر خواهد بود. هرگز نباید تعجب کنید که آیا باید سایت تلفن همراه یا دسکتاپ را در یک به روز رسانی رسانه اجتماعی پیوند دهید یا اینکه آیا همه پیوندهای تغییر مسیر شما برای جذب بازدیدکنندگان مناسب به سایت مناسب کار می کنند یا خیر. پاسخگویی استرس مدیریت یک وب سایت تجاری را از بین می برد.

آیا طراحی واکنشگرا بیش از حد ارزیابی شده است؟

البته هیچ روش بازاریابی یا نوع طراحی کامل نیست و طراحی واکنشگرا نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی واکنش گرا چند معایب دارد، از جمله:
- هر سایتی در هر دستگاهی عالی به نظر نمی رسد
- ممکن است بخواهید با توجه به دستگاهی که کاربران مختلف استفاده می کنند چیزهای مختلفی را به کاربران مختلف ارائه دهید، و این ممکن است در وب سایت های واکنش گرا تا حدودی دشوار باشد.
- ممکن است با تغییر اندازه تبلیغات یا تبلیغات بنری با مشکل مواجه شوید
- ممکن است ایجاد یک وب سایت واکنش گرا به تنهایی که منحصر به فرد و دقیق با برند شما باشد برای شما دشوار باشد
با این حال، هر نوع طراحی، نه فقط پاسخگو، معایبی دارد. اکثریت قریب به اتفاق آمار وب سایت های واکنش گرا این ایده را تقویت می کند که این بهترین رویکرد است.

به عنوان مثال، 61 درصد از کاربران تلفن همراه می گویند که اگر نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند یا وب سایت شما اطلاعات را بارگیری نکند، بلافاصله وب سایت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین، حتی با وجود اشکالات، طراحی واکنش‌گرا همان چیزی است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند، زیرا فرآیند مرور تلفن همراه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

اگر داستان‌های موفقیت وب‌سایت واکنش‌گرا شما را متقاعد نمی‌کند که این روش طراحی را تغییر دهید، اجازه دهید صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما را متقاعد کند. طراحی ریسپانسیو بخش مهمی از هر استراتژی وب مدرن است – و باید بخشی از استراتژی شما نیز باشد.

اگر آماده سرمایه گذاری در یک وب سایت واکنش گرا هستید، صفحه خدمات طراحی سایت ما را بررسی کنید. همچنین می توانید با کارشناسان طراحی وبرنگ تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان و کاملاً سفارشی دریافت کنید که سایت شما دقیقاٌ به آن نیاز دارد!


نوشته‌های مرتبط با این مطلب
7 عنصر مهم در طراحی وب
  26 خرداد 1403

7 عنصر مهم در طراحی وب

مطالعه در 7 دقیقه
چرا طراحی وب سایت مهم است؟
  19 خرداد 1403

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

مطالعه در 7 دقیقه
چرا ما به یک طراح وب حرفه‌ای نیاز داریم؟
  10 تیر 1403

چرا ما به یک طراح وب حرفه‌ای نیاز داریم؟

مطالعه در 9 دقیقه

logo
© 2024 - کلیه حقوق برای وبرنگ محفوظ است.
اینستاگرام

وبرنگ، توسعه وب و اپلیکیشن

وبرنگ با ارائه راه‌حل‌های جامع و به‌روز در زمینه راه‌اندازی، مشاوره، مدیریت و آنلاین‌سازی کسب‌وکارهای سنتی، به شما کمک می‌کند تا در دنیای پویای امروز، به موفقیت در تجارت آنلاین دست پیدا کنید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره‌مند شوید.

نمادها و مجوزها

Enamad

راه‌هـای ارتبـاطی ما

شماره تماس

09034955777

آدرس ایمیل

info@webrang.net

آدرس

البرز، کرج، 45 متری گلشهر، نبش آذر شرقی، جنب دفتر اسناد رسمی، طبقه اول واحد 3