اتصالتان به اینترنت را بررسی کنید!
 
چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

header-shape

برای کسانی که سایتی را برای خود یا کسب و کارشان راه‌اندازی کرده‌اند بسیار مهم است که سایت آنها در گوگل نمایش داده شود؛ اگر سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود، به احتمال زیاد می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

  • گوگل هنوز وب سایت شما را شناسایی و ایندکس نکرده است. این بیشتر در مورد وبسایت‌های کاملاً جدید رایج است.
  • گوگل سایت شما را به اندازه کافی «قابل اعتماد» یا «مرتبط» نمی‌داند تا آن را برای کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، نشان دهد.
  • شما خزنده googlebot را در robots.txt خود مسدود کرده‌اید.
  • شما یک صفحه یا سایت را روی "noindex" تنظیم کرده‌اید، یا در سایت وردپرسی کادر "Descourage search engines from indexing this site" را علامت زده‌اید، یا صفحه دیگری را به عنوان نسخه متعارف تنظیم کرده‌اید.
  • شما متحمل جریمه شده‌اید و گوگل سایت شما را از فهرست خارج کرده است.
  • یک مشکل فنی در سایت شما وجود دارد که باعث می‌شود گوگل نتواند سایت شما را خزیده و ایندکس کند.

این پست از وبلاگ «وبرنگ» به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که مانع از نمایش سایت شما در جستجوی گوگل می‌شوند، تشخیص دهید و به طور بالقوه رسیدگی کنید.

اگر برای تشخیص و رفع مشکلات سئوی خود کمکی می‌خواهید، از صفحه خدمات بهینه‌سازی موتور جستجوی ما دیدن کنید.

چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

اگر سایت شما جدید است، ممکن است گوگل آن را پیدا نکرده باشد. گوگل با دنبال کردن پیوندهای موجود در وب‌سایت‌هایی که قبلاً ایندکس کرده است، در اینترنت می‌خزد. اگر هیچ وب‌سایتی به وب‌سایت جدید شما پیوند نمی‌دهد (یا بعبارتی بک لینک ندارید)، احتمالاً نمی‌داند که سایت شما وجود دارد. سریع ترین راه برای اینکه گوگل بداند سایت شما وجود دارد و چه صفحاتی در آن هست، اشتراک‌گذاری نقشه سایت با آن است. می‌توانید این کار را با کنسول جستجوی گوگل انجام دهید.

نحوه ارسال نقشه سایت خود به گوگل

ابتدا باید یک نقشه سایت ایجاد کنید. اگر یک سایت وردپرسی با افزونه Yoast SEO دارید، نقشه سایت را برای شما ایجاد کرده است. اگر به وب‌سایت خود بروید و یک sitemap_index.xml/ اضافه کنید، می‌توانید آن را مشاهده کنید. افزونه‌های دیگری برای وردپرس در دسترس هستند که نقشه سایت شما را برای شما ایجاد می‌کنند، فقط مخزن وردپرس را بررسی کنید و آنها را پیدا خواهید کرد. 

ما در محصولاتمان از وردپرس استفاده نمی‌کنیم و همه محصولات ما در «وبرنگ» نقشه سایت دارند. ما هنگام طراحی و راه‌اندازی هر نوع سایت برای مشتریان به طور Default و از پیش تعریف شده نقشه سایت (Site Map) را با استفاده جدیدترین الگوهای گوگل طراحی می‌کنیم. در نقشه سایت ما آدرس همه صفحات باارزش و معتبر شما را به گوگل معرفی می‌کنیم.

به یک حساب کنسول جستجوی گوگل نیاز دارید

قدم بعدی برای ارسال اطلاعات صفحات سایت به گوگل، ایجاد یک حساب کاربری در کنسول جستجوی گوگل است.

چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

کنسول جستجو که قبلاً به عنوان ابزارهای وب مستر گوگل شناخته می‌شد، ابزاری است که گوگل در اختیار صاحبان وب سایت‎‌ها قرار می‌دهد تا به آنها اجازه دهد از وضعیت فهرست وبسایت‌های خود در گوگل مطلع شوند. علاوه بر ارائه داده‌هایی در مورد تعداد دفعاتی که یک سایت در جستجو نشان داده می‌شود، و پرس و جوهایی که برای آنها نشان داده می‌شود و تعداد زیادی از اطلاعات دیگر، همچنین به شما امکان ارسال نقشه سایت و درخواست فهرست‌سازی را نیز می‌دهد.

ما در «وبرنگ» نقشه سایت‌های مشتریان را در کنسول جستجوی گوگل معرفی می‌کنیم تا از همان روزهای اول فعالیت سایت، گوگل از فعالیت آن آگاه باشد و نسبت به جستجو و خزیدن در صفحات آن اقدام کند. برای همین است که سایت‌های راه‌اندازی شده توسط ما، تعداد صفحات ایندکس بالایی در گوگل دارند. (البته ناگفته نماند که با استفاده از خدمات سئوی وبرنگ می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی متفاوت و مرتبط با کسب و کارتان می‌توانید به راحتی به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بروید و در نتایج اول نمایش داده شوید.)

همچنین کنسول جستجوی گوگل یک امکان دیگری را برای صاحبان سایت‌ها فراهم می‌کند که با استفاده از آن می‌توانند صفحات فهرست (ایندکس) نشده خود را بصورت مستقل به گوگل معرفی کنند. شما در منی سمت راست کنسول جستجوی گوگل می‌توانید از بخش URL inspection برای این منظور استفاده کنید.

اگر سایت شما در فهرست گوگل قرار دارد، اما کلمات کلیدی را که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید نمایش داده نمی‌شود، چه کاری باید انجام دهید؟

کلید به دست آوردن سهم از موتور جستجوی گوگل، کسب اعتماد است. می‌توان با اطمینان استدلال کرد که کل صنعت بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به همین دلیل وجود دارد. بسیار متداول است که شخصی برای کسب و کاری که دارد وب سایتی را راه‌اندازی کند، و گوگل آن را در صفحه 9 نتایج جستجوی خود دفن کند (یا اصلاً نشان ندهد).

با این حال، بیایید از دیدگاه گوگل به آن نگاه کنیم: چرا باید سایت شما را به کاربران خود نشان دهد؟

آیا چیزی بسیار منحصر به فرد در مورد کسب و کار یا وب سایت شما وجود دارد؟ آیا دلیلی وجود دارد که گوگل آنقدر به شما اعتماد کند که سایت شما از سایت‌های دیگری که ماه‌ها یا سال‌ها فعال بوده‌اند بالاتر باشد؟

چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

چگونه اعتماد گوگل را کسب کنیم؟

این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است، با دو گروه که هر کدام به شدت در حمایت از دیدگاه خود بحث می‌کنند.

سئو کلاه سفید
سئوکاران کلاه سفید با ایجاد ارزش برای کاربران اینترنت، رویکردی برای جلب اعتماد دارند. و این راهی است که گوگل از ما می‌خواهد تا وب‌سایت‌های خود را مدیریت کنیم: برای یافتن موضوعاتی که مرتبط با کسب‌وکار ما هستند و برای کاربران اینترنت مفید هستند، تحقیق کنید و محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید (چیزی شبیه مقاله‌ای که در حال حاضر می‌خوانید).

هنگامی که به نظر می‌رسد افراد آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا می‌کنند، یا برعکس، اگر مجبور شوند برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، از وب سایت‌های دیگر بازدید کنند، گوگل به آن توجه می‌کند. علاوه بر این، اگر دارایی‌های منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنید که برای مردم ارزش ایجاد می‌کند، وب‌سایت‌های دیگر موظفند به آن‌ها لینک دهند. این به عنوان "پیوندهای درآمد" یا "لینک سازی" نامیده می‌شود.

ترکیبی از تحقق هدف جستجو و کسب درآمد از سایر وب‌سایت‌ها به موتور جستجو نشان می‌دهد که باید به شما اعتماد داشته باشد و وقتی افراد موضوعات مرتبط با صفحات وب شما را جستجو می‌کنند، باید وب‌سایت شما را برای نتایج بازگرداند.

ما در بخش خدمات تولید محتوای وبرنگ، مطالب بسیار ارزشمند مطابق با کلمات کلیدی کسب و کار مشتریان بصورت یونیک و انحصاری تهیه می‌کنیم و با توجه به نیاز آنها بصورت مرتب و با برنامه زمانی مشخص در سایتشان منتشر می‌کنیم. 

سئو کلاه سیاه
سئوکاران کلاه سیاه با به دست آوردن لینک به وبسایت‌های خود با استفاده از روش‌های مختلف اعتماد را تقویت می‌کنند. مزیت استفاده از این تکنیک‌ها این است که معمولاً به تلاش کمتری نیاز دارند و سریعتر از روش‌های سئو کلاه سفید کار می‌کنند. و نقطه ضعف آن، این است که مهندسان در گوگل معمولاً این روش‌ها را که کلاه‌سیاه‌ها استفاده می‌کنند بسیار سریع شناسایی می‌کنند، و با کم تاثیر کردن این روش‌ها در نتایج جستجوی گوگل باعث می‌شوند که این روش‌ها برای بلندمدت تاکتیک‌های موثر و مطلوبی برای یک کسب‌وکار نباشند.

چرا وبسایت من در صفحه اول نتایج گوگل دیده نمی‌شود؟

آیا Googlebot را در فایل Robots.txt خود مسدود کردید؟

فایل robots.txt سایت شما به خزنده‌های موتورهای جستجو می‌گوید چه صفحاتی را می‌تواند یا نمی‌تواند در سایت شما بخزد. اگر به طور تصادفی صفحه یا پوشه‌ای را مسدود کنید که دارایی محتوایی مهمی در آن است، بعید است که گوگل سایت شما را ایندکس کند.

فایل robots.txt خود را بررسی کنید تا ببینید آیا به طور تصادفی صفحه‌ای را که می‌خواهید در Google نمایش داده شود را مسدود کرده‌اید یا خیر. این پست قرار نیست عمیقاً وارد مبحث robots.txt شود، اما اگر در این زمینه به کمک نیاز داشید، با ما تماس بگیرید.

اگر صفحه خود را روی "Noindex" تنظیم کنید، در فهرست گوگل قرار نخواهد گرفت! 

چگونه بفهمیم صفحه خود را روی Noindex تنظیم کرده اید یا خیر؟

دستورالعمل "noindex" به موتورهای جستجو می‌گوید که صفحه‌ای را در فهرست قرار ندهند. اگر این کار را انجام دادید، دلیل می‌شود که صفحه شما در گوگل نمایش داده نشود.

مؤثرترین راه برای تشخیص اینکه آیا صفحه شما فهرست شده است یا نه؛ این است که به صفحه بروید و کد منبع را مشاهده کنید (نگران نباشید، لازم نیست برای انجام این کار یک توسعه دهنده باشید). هنگامی که به صفحه کد نگاه می‌کنید، CTRL+F یا CMD+F را انجام دهید و کلمه noindex را جستجو کنید. اگر چیزی نشان داده نشد، صفحه خود را ایندکس کرده‌اید.

اگر وب سایت شما جریمه شده باشد در گوگل نمایش داده نمی‌شود.

اگر وب سایت شما قبلاً در نتایج جستجو قرار داشت و دیگر نیست، با جستجوی site:yourdomain.com آن را تأیید کنید. اگر نتایج نمایش داده نشد، ممکن است مشکل داشته باشید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، دامنه خود را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید و بررسی کنید که آیا اخطاری درباره دریافت جریمه دستی دریافت می‌کنید یا خیر. گوگل معمولاً به شما می‌گوید که آیا وب سایت شما جریمه شده است یا خیر و دلایل این جریمه را به شما می‌گوید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که پس از رسیدگی به مسائل توهین‌آمیز، درخواست تجدید نظر در سایت را بدهید.

جریمه‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که یک وب‌سایت کاری را انجام می‌دهد که نباید انجام می‌داد، مانند لینک‌های هرزنامه، حذف محتوا یا حتی هک شدن. گوگل تمایل دارد به محض رسیدگی به هر مشکلی این جریمه را لغو کند، اما اگر چیزی بزرگ مانند هرزنامه لینک باشد، ممکن است کار زیادی در پیش داشته باشید.

اگر مشکل فنی در وب سایت شما وجود دارد چه باید کرد؟

اگر تجربه‌ی کار سئو فنی را نداشته باشید، این کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید. به خصوص وقتی که با سئوی تجارت الکترونیک سر و کار دارید، ایجاد سایتی که برای کاربران کار می‌کند اما برای خزنده‌های موتورهای جستجو قابل دسترسی نیست، می‌تواند بسیار آسان باشد. اگر googlebot نتواند محتوای شما را درک کند، در نتیجه قادر به ارائه آن نخواهد بود.

اگر فکر می‌کنید ممکن است مشکل فنی بر سئوی سایت شما تأثیر بگذارد، می‌توانید با ما در ارتباط باشید و از خدمات سئوی فنی در «وبرنگ» استفاده کنید.

زمان مطالعه
8 دقیقه


تاریخ انتشار
29 فروردین 1403

بازدید
1 نفر
جدیدترین مطالب

logo
© 2024 - کلیه حقوق برای وبرنگ محفوظ است.
اینستاگرام

وبرنگ، توسعه وب و اپلیکیشن

وبرنگ با ارائه راه‌حل‌های جامع و به‌روز در زمینه راه‌اندازی، مشاوره، مدیریت و آنلاین‌سازی کسب‌وکارهای سنتی، به شما کمک می‌کند تا در دنیای پویای امروز، به موفقیت در تجارت آنلاین دست پیدا کنید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره‌مند شوید.


راه‌هـای ارتبـاطی ما

شماره تماس

09034955777

آدرس ایمیل

info@webrang.net

آدرس

البرز، کرج، 45 متری گلشهر، نبش آذر شرقی، جنب دفتر اسناد رسمی، طبقه اول واحد 3